viernes, 5 de septiembre de 2014

Benvinguts! Bienvenidos! Welcome! Tervetuloa!



La meva experiència com au pair ja ha començat, des de finals de juliol que estic a terres fineses amb una família i amb aquest blog pretenc donar a conèixer els seus costums, tradicions, anècdotes... vaja tot allò que em sembli curiós doncs m'encantaria compartir-ho amb tots vosaltres!

Em sembla ideal començar el blog amb aquest cartell de benvinguda, ja que és el mateix que dissabte passat va donar la benvinguda a familiars, amics i veïns de la meva família d'acollida a la "nit catalana". Darrera del cartell s'amagava una tarda en què els convidats van descobrir on i què era Catalunya coneixent les seves costums, tradicions i plats tradicionals. 




La casa per unes hores es va convertir en un museu sobre Catalunya, ja que els convidats es van poder documentar sobre aquest petit-gran futur país. Per exemple, a les parets de la llar de foc s'hi podia trobar informació sobre la situació geogràfica de Catalunya, Barcelona i la Costa Brava; a l'armari de l'entrada aspectes culturals com els traginers, la Patum de Berga, la calçotada, la coca de Sant Joan, el caga tió...  Tot això acompanyat evidentment de música en català. No em podia sentir més orgullosa de la meva terra! :)



El menú (ruokalista) de la festa no podria ser cap altre que: Pa amb tomàquet (amb un rajolí d'oli d'oliva extra Borges) acompanyat de pernil salat, llonganissa i fuet de la Carnisseria Marmitruita de patates i formatge. No es podria acompanyar de millor manera aquest sopar que amb vi negre de la terra  (Savia Viva, Raimat, Perelada ). El toc estrella va ser la crema catalana casolana, si si vaig cuinar crema catalana per 26 convidats, per tant jo ho tinc per mà! Va agradar tant que fins i tot em van demanar la recepta, si es que allà on va triomfa!

Va ser una gran tarda perquè els convidats van gaudir de la festa i em van fer sentir com a casa. 

Moltes gràcies! Kiitos!



My experience as an au pair has begun, and I arrived in Finland the last week of July. In this blog, I will publish the culture, traditions and anecdotes, to show some fantastic places and tell about what it is like to live in Finland.

It seemed ideal to begin this blog with this picture, since it was also shown at nit catalana, the party that I organized with my host family last Saturday. We invited some friends, relatives and neighbours of the host family, and introduced to them some highlights of Catalonia. The guests discovered where and what Catalonia is and what are the typical meals, habits, cultural events, great places etc. in Catalonia.


The house was temporarily altered to a museum, where the guests could find different informative texts that were randomly hanged on the walls of the house: first of all beautiful places in Catalonia, such as La Costa Brava, Barcelona, Muntanyes de Montserrat and Vall de Núria; and secondly, the culture and traditions such as Traginers, la calçotada, la Patum de Berga and el Caga tió.


The menu (ruokalista) of the party was as following: Bread with tomatoes (and olive oil) accompanied with ham called pernil salat, sausage called llangonissa from butcher Marmi and manchego cheese. We also had some Catalonian omelette with potatoes and onion. To accompany this meal, nothing would have been better that some red wines from Catalonia (Savia VivaRaimatPerelada). However, the best dish was the dessert called crema catalana, the Catalonian milk pudding.  One of the guests requested me the recipe... so the “crema catalana” where ever it goes, it wins! And to create more Catalan atmosphere, the guests could listen to typical Catalan songs. 

It was fantastic, because the guests made me feel very comfortable, and they enjoyed the nit catalana. 

Thank you very much! Kiitos!
 










No hay comentarios:

Publicar un comentario